2011:
A téli pihenő ismét a munkálkodásról szólt. Kezdődött rögtön egy
AC pumpa felújítással. Majd a
kardánszerelésből is
kijutott.
|
|
|
Később szétszedtem a műszerfalat. Kitakarítottam az egészet. Az izzók
most jobban világítanak. Az egyiket cseréltem, mert nagyon használtnak
tűnt. A többi még mindig gyári...
|
|
|
|
|
|
|
A sárfogó gumikat lecseréltem, mert nem voltak egyformák. Most magyar
kisipari darabok vannak fent.
|
|
|
A következő nagy meló az első fékek felújítása lett. A fékbetétek
elkoptak. A munkahengereket is felújítottam. Erről a munkáról nem fog
cikk születni. Senkit sem bíztatnék az otthoni fékjavításra. Ráadásul
hatalmas nyűglődés volt az egész. Annyit elárulok, hogy egy
szürkésfekete koszhalomból nem egyszerű megtalálni a féket. Számítani
kell rá, hogy elég sok dolgot ki kell cserélni rajta, mert berohadt. De
ezek mondjuk filléres dolgok. Az egyik légtelenítő csavar pl. beszakadt,
ki kellett fúrni és új menetet bevágni. Szerencsére apukám ügyességének
köszönhetően a gyári légtelenítő még mindig használható hozzá. A
fékmunkahengerek dugattyúinak kiszedéséhez sűrített levegő kell, kb. 6-7
bar, és ez sincs minden háztartásban. Ha minden jó, akkor számolni kell
a tárcsa esetleges kopásával. 9 mm vastagság alatt csereérett.
Ha minden szép és jó, vagyis mi ezt látjuk, akkor az nagyon nem úgy van.
Jön a szenvedés az utángyártott bóvli alkatrészek miatt. A munkahengerek
porvédő gumija 200 km után úgy nézett ki, mintha 30, vagyis inkább 40
éves lenne. Elszakadva, szétrepedezve. A fékbetétnek ferodolja meg
leszakadt a vasról.... Pedig nem a legolcsóbbat tettem bele. De legalább
örülhetünk, hogy a jól összerakott új fékrendszer nagyon könnyen
szétszedhető.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Egy CPI-1280-as elektronikus gyújtótrafót vettem fillérekért. Eleinte
jól működött, aztán teljesen megadta magát a fordulatszámmérő
csatlakozása, így visszakerült a régi Bosch trafó. Pedig ez az
elektronikus trafó a legjobb, mi bekerülhet a gyári megszakítós gyújtás
mellé. Nagyobb szikraenergiát ad, a megszakítót csak jeladóként
használja, minden fordulaton egyenletes a szikra, könnyebb hidegindítást
biztosít. Lehet még felbukkan a honlapon. Most egy másik projekten
dolgozom.....
|
|
|
|
|
Bekerült az Elektronika
visszapillantó tükör és egy
elektronikus
megszakító modul. Az óra a szerelőlámpa csatlakozóról üzemel.
|
|
|
2011.
06. 18. Kistótfalu: Lada Club Dél találkozó. 7 autó és jó csapat jött
össze egy napra.
|
|
|
|
|
|
Az első stabilizátorrúd
felfogatásai már a kezdetek óta rosszak voltak. A gumiágy elernyedt, a
pántok pedig eltörtek. Nyikorgó, ropogó hangja van, ha berugózik az
autó. Küzdeni kellett a cserénél, de sikerült. Ha már itt jártam,
akkor felújítottam a motor alsó védőlemezét is. Így ez is felkerült.
|
|
|
|
|
Megtörtént a
fűtésrendszer javítása is.
Nyári-őszi művelet volt, mert Murphy törvényei életbe léptek.... Most
kerámiabetétes fűtéscsap van bent. A javításról cikk is olvasható. Volt
egy termosztát csere is.
|
|
|
Idén összesen
2144 km-t mentem az autóval.
|