Videoton RD 3613 OR

Gyártó

Videoton Elektronikai Vállalat

Származás

Magyarország

Év

1975

Jellemzők

Mono autórádió, amely K, R, URH (65,8-73,5 MHz) hullámsáv vételére alkalmas. AFC kapcsoló található rajta. 2 db IC-vel, 6 db tranzisztorral és 9 db diódával rendelkezik. 12 V-os negatív testelésű gépjárművekhez. Hangszóró impedancia: 4 Ω.
Rádiófrekvenciás adatok: Érzékenység: KH: 15 μV; RH: 15 μV; URH: 5 μV. Szelektivitás: AM: 38 dB; FM: 32 dB. Tükörszelektivitás: KH: 26 dB; RH: 14 dB; URH: 26 dB. Tükörfrekvenciás zavararány: KH: 50 dB; RH: 20 dB; URH: 26 dB. KF zavararány: KH: 40 dB; RH: 40 dB; URH: 50 dB.
Hangfrekvenciás adatok: HF érzékenység: 7 mV. Frekvenciaátvitel: 100-15.000 Hz. Zajszint: -46 dB. Kimeneti teljesítmény: 3 W. Teljesítményfelvétel: min. 2 W; max. 8 W.

Méret

95,5x39x150 mm; 750 g.

Egyéb

Az RD 3603 R típusú (Zsiguli-autórádió) FM sávval szerelt, továbbfejlesztett változata. Többféle hullámsáv kombinációval létezett. Az OR volt a hazai forgalmazású: OIRT FM sáv és rövidhullám. Az OIRT FM sáv és hosszúhullám kombinációval szovjet piacra készült OH utónévvel. A CCIR FM sáv és hosszúhullám (CH) vagy rövidhullám (CR) kiosztással nyugati exportra és az NDK-ba szállított Zsigulikat szerelte fel az autógyár. A túlzott termelési volumen és az egyre erősödő szovjet autórádió-gyártás miatt sok készülék maradt a Videotonnál. Az autógyár lemondta a megrendeléseket és a külföldre szánt gépjárművekbe is inkább az adott helyi kínálatból választottak a vevők rádiót. Mégsem volt hiábavaló a gyártás, mert a kezdetek óta asztali rádióként is elérhető volt, úgy mint Nápoly de Luxe és Verona. Később fejlesztették az autórádiót, kétnormás FM sávot kapott.

Az elődhöz hasonlóan itt is variométeres a hangolás, az URH sávban már megjelentek a varicap diódák. A nyomtatott áramköri panel kétoldalas:

A vékony szürke Nazca-vonalak valójában ellenálláspályák. A stabilizált tápfeszültség előállításában van szerepük. Jobbra az orsókon futó skálahúrozás:

Itt már helyet kaptak az integrált áramkörök. A TBA 810 A végerősítő áramkör "fordítva" van szerelve, háttal a hátlapnak, a forrasztási oldalon. Ez a megoldás megfigyelhető a Telstar esetében is. Jobbra a fedélburkolat:

Autórádió a VT 1976-os termékismertetőjéből és egy kártyanaptáron: