Szeretném bemutatni, hogy korábban mely autók voltak a család tulajdonában.

     

Anyai ágon a papám 1969 július 3-án megvett egy fehér színű Wartburg 353-at. Rendszáma CZ-99-69. 1985 novemberében 95 000 km-el eladta. A Wartburg idejéből sok könyv - Így gondozd...; Hogyan tovább?...; Wartburg 312-353 szervizkönyv - maradt meg és egy pár kétpontos biztonsági öv.
 

Apai ágon a nagyszüleimnek egy kék színű Moszkvics 407 típusú autójuk volt. Rendszáma CB-05-17. Nem sok információ maradt fenn róla pár fotón kívül. A mamám mondta, hogy az autómosások után ő fényesítette a krómdíszeket. Az autót végül eladták, mert annyira megrágta a rozsda. Ez 1974-75 körül történhetett. Rövid ideig utána egy Wartburg 353 és egy Zsiguli volt a családi autó. A képeken nagypapám és nagybácsim látható.
 

Az autó mellett a papám látható, a biciklin pedig anyukám ül.
 


 

 



Mama és anyu.

 

Nagyszüleim és a család.

 

 

 

Papám a Wartburg után 1986. év elején egy beige színű Lada 2107-est vett. Rendszáma GO-42-31 volt, később BEX-003 lett. Nem volt még visszapillantó tükör a jobb oldalán és a tetőlécek is fémből voltak. Neki is sok papírja megmaradt. Merkuros jótállási jegyfüzet, számlák, szerződések. 1992-ben a papám apunak adta el. Ebben az autóban tanultam meg a biztonsági öv használatát.
 

Apuék a Moszkvics és a két másik autó után egy zöld Lada 21011 típust vettek. Hogy mikor, az elveszett a múlt homályában. Rendszáma ZV-59-24. 1992-be apu eladta. Utódja a BEX lett. A 21011-ről megmaradt a 4 dísztárcsa és használati útmutatója.

Anyu a volánnál.
 

A "Zöld Lada".
 

Én és a mama, Tv-torony, 1992.
 


 

Én az összetört BEX mellett.

 


1996-ban egy balesetben összetört az egész eleje. Csak apu utazott benne, a biztonsági övnek köszönheti, hogy az öv okozta hámsérüléssel megúszta az esetet. A vétlen fél mi voltunk.
Amikor a baleset történt, akkor épp a mamával voltam az óvodájában. Jött a papa és kivitt minket a helyszínre. Nagy volt a felfordulás. Rendőrök, mentő a helyszínen. Én nem mehettem oda apához, csak messziről figyeltem. A vétkes sofőr nem állt meg a STOP táblánál. Országúton történt, tehát a sebesség is nagy volt. Az autónk elejét lekaszálta, apa megpördült vele a kereszteződésben. A másik autós a szemközti árokba csapódott. A mamával később eljöttünk onnan. Hazafelé menet a környéken egy boltban vásároltunk. Én inkább csak az utat és a forgalmat figyeltem az üvegen keresztül, amikor egy autómentő haladt el az úton és épp a mi autónkat szállította. Az összetört BEX-et megvették, kijavították és vitték Ukrajnába/Oroszországba. Akkoriban még ment a reexport. Például a Daciákat sorra vették meg a románok és vitték haza leginkább a keleti határ mentén.
Utódja a honlapon bemutatott autó lett.
 


 

A papám a BEX átadása után egy hónappal - 1992. 07. 24. - már az új, törtfehér Lada 2107-ben ült. 4 évig együtt szolgált a családban a beige Ladával. 1996-ban a BEX összetörése után eladta apunak. Utódja egy VW Polo Classic lett. A fehér viszont tovább szolgált. Segített anno az építkezésben is anyagot hordani, sok nyaralásnál méltó társ volt. 2003-ban apu a munkája miatt egy Opel Astra Caravant vett. A Lada csomagtere kicsi volt. Nagybácsimnak adtuk, hogy használja. Tanyán szolgált mostoha útviszonyok mellett, kb. 25 000 km-t. Majd 2007-ben elég rossz állapotban visszahoztuk. Nekiláttunk a felújításnak.

1996 

 


1999 


2004