2022: Nagyon keveset futott az
autó a télen. Maradt a tömegközlekedés. Tavasszal előjött egy kis morgó hang
időszakosan valahonnan. Aztán egy út során hazafelé jövet a jobb első kerékagy
fellazult. Pánikra semmi ok, a csapágyak holtjátéka nőtt meg valamiért. Nem tulajdonítottam neki nagyobb jelentőséget, otthon beállítottam
az anyacsavarral, ahogy kell. Aztán a morgó hang felerősödött és
állandóvá vált. 50-60 km/h feletti sebességtől hallatszott folyton, alatta semmi. Na, ez már
egyértelmű, hogy a jobb első kerékcsapágy lesz. Vettem hozzá egy felújítókészletet és nekifogtam a szereléshez. Igazából ebből egy
cikket is lehetne írni, itt most a kivonatos rész látható. |
|
A féktárcsa levéve a tengelycsonkról a kerékaggyal
együtt. |
|
|
|
A két központosító tüske kitekerése után a kerékagy kivehető a féktárcsából. |
|
|
|
A vöröses zsír nem sok jóra enged következtetni. Alatta egy nyúzott testű japán harcos szomorkodik. |
|
|
|
Kicsit megpörkölődött a tengelycsonk is. A csapágy külső gyűrűjén látszik, hogy hol futottak a görgők. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bent az új csapágy külső gyűrűje. A beütéshez jól jön a régi, amit
aztán a végén óvatosan kiütünk, hogy meg ne sérüljön az új felülete.
A kicsinél nincs ilyen probléma, mert ott szintbe kerül a kerékcsonk
peremével. |
Az év végi kuplungcsere óta nem raktam vissza a középkonzolt. Leginkább azért, mert hideg volt. A rideg műanyagok olyankor könnyebben eltörnek és én sem vagyok egy jegesmedve. Az összerakásnál lusta voltam a rádiót visszatenni, helyette az eredeti megoldást választottam. Ami azt illeti, ez bizony jól néz ki. Amúgy sem hallgatok zenét menet közben. |
|
|
|
A lökhárítók műanyagjáról lekopott a festék, amit még régen ráfújtam. Kapott pár új matt fekete réteget. Anno ködlámpával hoztuk vissza az autót, de én rögtön levettem róla, mert nem tetszettek. Így maradt a helyén két furat. Hogy ne legyen olyan csúnya, vettem hozzá két gyári csavart. Ezeknek a kalapja alatt van két pöcök, ami az elfordulás ellen biztosítja. A krómot felfúrtam a megfelelő átmérőre és kireszeltem benne a pöckök helyét. Most 4 egyforma csavar tartja, mintha gyári megoldás lenne. |
|
|
|
|
Készülünk a 15. műszaki vizsgára. Elöregedtek a gumilapátok a fényszóró törlő-mosó berendezésen. Nem akartam, hogy szemet szúrjon, ezért befűztem két új gumilapátot és alaposan leteszteltem a működését a mosóknak is. Kicsit igazítani kellett a szélvédő fúvókáin. Ezen kívül a műszakira mindig kitakarítom a hátsó dobfékeket, feszítek a kézifék kötelén és nyomok egy kis zsírt a kardánkeresztekbe. Utóbbi a kutyát sem érdekli, de ha már alatta fekszem... Illetve az izzókat átnézem, sosem lehet tudni. A sikeres műszaki után újabb jeles esemény következett. |
|
|
A visszafogott futásteljesítményű évben nem mentünk 3000 km-t sem. |