2020: Múltkor karácsonyra a
Jézuskától csak egy apróságot kértem, hogy könnyebb legyen a dolga a választást is
rábíztam a Buick Riviera és a Porsche 959 között. Azt mondta volt egy kis gondja az NKH-n a honosítással, de van
egy B terve. A karácsonyfa alsó ágait bátran nyírjam fel, hogy oda
tudjon pakolni. Így is történt, megérkeztek a fotelok! Sógoromnak volt
egy Kockája, amihez volt egy szett 2107-es ülése szürke színben, hogy
majd beépítésre kerülnek. Aztán az autó totálkáros lett más hibájából,
de szerencsésen megúszta komolyabb sérülések nélkül. Az ülések nálam találtak új otthonra. A bal
elsőm háttámlája már nagyon régen eltört. Aztán az évek során még
kétszer. Már teljesen össze volt csavarozva, hegesztve, a rugói tákolva,
hogy megérett a cserére. Most egy pihe-puha szürke fotel van bent
állítható háttámlával. Huzat alatt úgyse látszik a színe. Mivel nem vagyok egy
alacsony ember, a két első csavarja alá betettem egy-egy nagyobb
anyacsavart, ami megemelte az ülőlap első felét. Így jobban tartja a
lábamat. Az űrhajós befekvéstől még messze van, de az állítható támlával
már bármeddig elutazom benne. Úgyhogy köszönjük a Jézuskának!
|
|
|
A tél elmúltával felújítottam a hűtőrendszert. Egy-két cső már kezdett
szivárogni és a termosztát is úgy tűnt, hogy nem zár teljesen. Betettem
egy pici digitális hőmérőz a termosztátra erősített szondával. Ezzel
ellenőriztem, hogy mikor nyit vagy zár és a műszerfalon lévő hőfokmérőt
is összehasonlíthattam vele. Mondjuk az 1991. áprilisi csővel nem volt
gondom. A hűtőt sósavval átmostam, gumicsöveket, termosztátot,
bilincseket cseréltem. Feltöltöttem fagyálló-ioncserélt víz keverékével,
légtelenítettem. Most jobban tolerálja a nagy meleget és hidegben sem
hűl vissza.
|
|
|
|
|
|
|
|
Brutális futómű és kormánymű felújítás történt. Utána még a kipufogót is kicseréltem a leömlő
y-gyűjtőcsövétől hátrafelé. A fent látható alkatrészek árából és abból,
amit az elmúlt fél évben az autóba építettem, kijött volna egy egyszerűbb használt
autó. Igaz, hogy az a használt autó nem feszül úgy az útra, nem áll meg
úgy és nem olyan csendes vagyis kellene rá költeni, tehát ez egy rossz
példa volt... Pedig minden "savanyú a szőlő" ember ezzel jön. A fogyasztással
meg a ráköltött összeggel. De főleg a fogyasztással. Még jó, hogy a
varjúkárogás nem hallatszik fel a sasfészekbe!
|
|
Nagyon elnök lett ez a Gorbacsov-limuzin az új futóval és kiszínezett
kerekekkel! Drótkefével kicsit feldörzsöltem a feliratot majd benzines
ronggyal tisztára töröltem. Végül fehér lakkfilccel feltöltöttem a
betűket. Majdnem egy óra alatt megvoltam velük. Sokat nem vártam az utólagos barkács-megoldástól. Azóta kissé
megrepedtek, kifakultak, megpadkáztam a jobb oldaliakat, ezért jól áll
nekik a távolság. De még vállalhatóak. A króm csavarkupakok jól illenek
a keréksapkához.
|
|
|
|
|
|
Tavasszal kórházba kellett vinnem a kutyámat egy másik városba, ahol meg is műtötték. Nehéz volt elmagyaráznom, hogy most
mindössze ennyi hely jut neki. Még soha nem utazott az autómban, így
aztán már az utca végére érve mindent átrendezett a 30 kilós
energiabomba. Hazafelé sajnos nem volt ennyire eleven, sőt! A kerekek
miatt nem tudott becsúszni az ülések közé, a karton pedig a mászkálást
korlátozta a pilótafülke és a raktér között. Kombi való a kutyának...
Utána jöhetett a belső nagytakarítás, üléshuzatok, takarók kimosásával
együtt.
Nyáron hibátlan műszaki vizsga, mint mindig.
A pandémia miatt nem volt más érdekesség az év további részében, így
lényegében eseménytelenül múlt el az esztendő. A Gates termosztát tél
elején nyitva maradt, akárcsak a balsorsú elődei, nem sokat bírt, jövőre
folyt. köv.
Össz.: 3791 km.
|