2013: A szezon korán kezdődött, köszönhetően a jó időnek. Találtam is okot, amiért érdemes volt elfordítanom a gyújtáskulcsot. Budapestre mentem egy ritka készülékért illetve egyéb szállítási feladatokat is elláttam. Végig autópályán közlekedtem. Az idő remek volt és az autó is rezzenéstelenül tűrte az 550 km-es utazást. Ráadásul mindenütt elismerően szóltak róla. A fogyasztás 6,9 liter lett 100 km-en.
 

   

Májusban egy majálison megpróbálták kirabolni vagy eltulajdonítani az autót Pécs mellett a Kökényi-tónál (Malomvölgy). A parkoló a tó melletti erdő szélén van. A tóról nincs rálátás az ottani autókra, mindenki saját felelősségre használja. A rendszeres napi munkában megfáradt, többdiplomás szakembereknek nem sikerült a jobb első ajtónak a feltörése. A zárra rávertek annak kifordítása céljából. De nem sikerült. Majd beleütöttek egy nagy csavarhúzót vagy vésőt és elforgatták a zárbetétet 180 fokkal, hogy nyisson a belső tolórúd. De nem nyitott. Talán megzavarhatták őket, mert mással nem próbálkoztak. Biztos nem értettek az ELZETT zár lelkivilágához. Óriási szerencsém volt több szempontból is. Az autót nem lopták el, nem rámolták ki (nem volt benne semmi se, mert mindig rendet tartok), a fényezés sem sérült és a zár is megmaradt! Otthon levettem az ajtókárpitot és visszaforgattam a zárbetétet. Egy kis kenést is kapott. A kulcs nem megy be akadálytalanul, de megbízhatóan működik az ELZETT szerkezet.
 


Júliusban a Balatonra mentem pár napra. Az út során veterán Zaporozseccel, Volga M21-gyel találkoztunk. Az üdülő parkolójában egy távoli testvérmodell állt, a szintén Fiat licenc alapján készített lengyel Polski Fiat 125p. Gyorsan be is húzódtam mellé, hogy némileg egységben legyen az erő.
 


Augusztusban egynapos kirándulást szerveztünk Szeged és Hódmezővásárhely célponttal. Szegeden a vadaspark volt az utazás tárgya. Nagy élmény volt közvetlen közelről látni a világ összes tájáról összegyűjtött vadállatokat. Órákig bolyonghat az ember a zsiráfok, fehér oroszlánok, aranymajmok és fókák közt úgy, hogy észre se venni, menyire repül az idő.
Most pedig jöjjön az elmaradhatatlan információ a technokrata olvasóknak. Az autó hibátlanul ment, kényelmes volt, mint mindig. Ráadásul döbbenetesen alacsony átlagfogyasztást produkált, ami mindössze 6,5 liter lett 100 km-en!!! (33 liter 507 km-re) Megérte anno a karburátorral foglalkozni.
 


Hódmezővásárhely, Emlékpont Múzeum

 


Baja, Duna-híd
 


Szeged
 


Szibériai tigris
 


"Fehér" oroszlán
 


Szurikáta
 


Fehérhátú keselyű és füleskeselyű


Vikunya
 


Kétpúpú teve


Zsiráf és zebra
 


Albínó Bennett-kenguru


Csuklyás cerkóf


 


Augusztus végén apukám esküvőjén:
 

   

Ebben az évben 3070 km-t teljesített az autó.