Közép és rövidhullám vételére alkalmas asztali
rádiókészülék. Bemenetére magnó illetve lemezjátszó csatlakoztatható rá.
8 db tranzisztorral és 2 db diódával.
Rádiófrekvenciás adatok: Érzékenység (20 dB jel/zaj):
KH: 20 μV; RH: 15 μV.
Szelektivitás (250 kHz/1 MHz-en ±5 kHz elhangolásra) :
30 dB. Tükörszelektivitás:
KH: 46 dB; RH: 16 dB. KF zavararány: 315 kHz-en: 60 dB; 560
kHz-en: 40 dB. Hangfrekvenciás adatok:HF érzékenység: 15 mV. Frekvenciaátvitel: 80-10.000 Hz
(-3 dB). Zajszint: -52 dB.
Kimeneti teljesítmény: 3,5 W.
Teljesítményfelvétel: max. 12 W.
Méret
560x182x180 mm; 4,5 kg.
Egyéb
A világos színűt adományozta: Sándor Tamás.
A készülék alapja az RD 3603 autórádió. A termelés megindulását követően
megjelentek az asztali változatok. Kapott egy hálózati tápegységet, a
kapcsolós potméter funkcióit szétválasztották, a külső jelforrásnak
előerősítőt építettek be illetve van egy antennacsatlakozója is. Mindez
egy rétegelt lemezen foglal helyet a készülékben.
A régi széria kávája fehérre festett rétegelt lemezből készült. A fekete
vászon kiáll az előlap síkjából és műanyag díszkeret veszi körbe. A két
tekerőgomb az RD 3603-tól származik. A hátlapján a nyomtatott szöveg
fent, a rácsozás pedig lent található. A rács belső felén a hálózati
egység mögött egy háló van felragasztva némi védelem gyanánt.
Később a káva három oldala faforgács lapokból készült műanyag
fóliával burkolva. Utóbbi lehetett színes vagy famintás. A vászon a
korai változatoknál fehér volt, később fekete lett. A
hátlapon a szöveg és a rács helyet cserélt, valószínű az érintésvédelem
miatt. A tekerőgombok a későbbi autórádiókéval megegyezők. Az
elektronikájuk lényegében egyforma. A fehérnek az előerősítője
függőlegesen van szerelve a rádió oldalához és egy hosszú Isostat
kapcsoló csatlakozik hozzá. A későbbieknél a panel vízszintesen van
szerelve és a kapcsoló is lerövidült. A skálaizzó közvetlenül a
tápegységre van kötve.
Korabeli ára: 1450 Ft.
Testvérmodellje az URH sávos Nápoly de
Luxe és a lemezjátszós Verona.
A rács lent van, amin némi háló nyúlt védelmet a megrázó
élmények ellen:
Az autórádió burkolatok nélkül került felhasználásra. Kivették
a 12 V-os zavarszűrő elemeket a végfok mellől, a skálaizzó a tápegységre van
kötve:
Jókora Isostat kapcsoló és a függőleges előerősítő áramkör:
Balra a vízszintesen szerelt előerősítő. Jobbra a hiányzó 12
V-os rendszerhez tartozó zavarszűrő alkatrészek helye: