Lada 1500 L (VAZ 2107) |
||
Gyártó: |
VAZ |
|
Származás: |
Oroszország |
|
Év: |
1992 |
|
Jellemző: |
Konstrukció: Zárt, önhordó, acéllemez karosszéria, orrmotor, hátsókerék hajtás. Ötszemélyes utastér elöl osztott, hátul osztatlan ülések.
Motor: 4 hengeres, négyütemű soros motor, OHC rendszerű vezérléssel, porlasztóval, folyadékhűtéssel. |
|
Lökettérfogat: |
1452 cm3 |
|
Max. teljesítmény |
55/75/5600 (kW/LE/ford./perc) |
|
Max. forgatónyomaték: |
106/3500 (Nm/ford./perc) |
|
7,3/9,3/9,8 l/100 km (90 km/h, 120 km/h, város) |
||
Sebességváltó: 5 előre-, 1 hátrameneti fokozattal, az előremeneti fokozatok szinkronizáltak. |
||
Első futómű: független kerékfelfüggesztés, kereszt lengőkarokkal, csavarrugókkal, kettős működésű, hidraulikus lengéscsillapítókkal. |
||
Hátsó futómű: merev hátsóhíd, tekercsrugók, kettős működésű lengéscsillapítók. |
||
Fékrendszer: hidraulikus működésű, kétkörös biztonsági fék, terhelésfüggő fékerőszabályzóval vákuumos fékrásegítővel. Elöl tárcsa-, hátul dobfék. |
||
Kerekek: |
175/70 R 13 radiál szerkezetű gumiabroncsok, 13”-os acélfelni, 5 db ovális lyukkal. |
|
Feltöltési adatok: |
|
|
Üzemanyagtartály: |
39 liter |
|
Hűtőrendszer: |
9,85 l |
|
Motor kenési rendszere: |
3,75 l |
|
Menetteljesítmények: |
|
|
Gyorsulás: |
19 sec |
|
Maximális sebesség: |
150 km/h (teljes terhelésnél) |
|
|
||
|
|
|
|
|
|
Méretek: |
Hosszúság: |
4136 mm |
Szélesség: |
1620 mm |
|
Magasság: |
1388 mm |
|
Tengelytávolság: |
2424 mm |
|
Szabad magasság: |
min. 157 mm (terhelés alatt, hátsóhídig) |
|
Fordulókör átmérője: |
11,8 m |
|
Csomagtér térfogata: |
385 l |
|
|
|
|
Terhelhetőség: |
450 kg |
|
Száraz tömeg: |
965 kg |
|
Saját tömeg: |
1030 kg |
|
Teljes tömeg: |
1430 kg |
|
|
|
|
Biztonsági és kényelmi felszerelés: |
Kétkörös fékrendszer Fejtámlával egybeépített első ülések Kormányzár Biztonsági kormányoszlop Szervofék Hidraulikus fényszóróállító Fűthető hátsó szélvédő Terhelésfüggő fékerőszabályzó Fordulatszámmérő Analóg időmérő óra Fényszóró törlő, mosó berendezés
|
|
Egyéb extrák: |
Jobboldali visszapillantó tükör Behajtható külső tükrök 5 sebességes váltó 3,9-es áttételű differenciálmű (a legnagyobb) Hátsó ülésnél kihajtható kartámasz Motortérvilágítás Automata biztonsági övek Ajtó nyitott állapotát jelző piros égő az első ajtókban Utastérvilágítás
|
|
Egyéb: |
1982-ben elkészült a típus nullszériája. A gyártása 1983-ban kezdődött meg a Szovjetunióban.
Többféle lökettérfogatú motorral gyártották. Volt dízel és Wankel-motoros
változat is,
amelyet a Lada maga fejlesztett. Magyarországra csak 1985-ben
érkezett meg az első szállítmány. Többféle kialakítással is
létezett. Mivel Angliának is gyártottak, ezért jobbkormányos kivitel
is készült belőle. Ráadásul eleget tettek az angolok különös
ízlésének a feketére festett tetejű változatokkal. Az autóban számos
olyan alkatrész van, amelyet Magyarországon gyártottak. Ilyen az
egész ablaktörlő, zár- és kilincsszerkezet (Elzett),
gyújtáselosztó (Bakony Művek), gyújtáskapcsoló, kürt, fényszóróizzó,
autórádió.
1992-ben nagypapám vette újonnan 452 000 Ft-ért, azóta is
az autón van a HungaroLada rendszámtáblatartója az ötjegyű
telefonszámmal. Az autónak megvan az adásvételi szerződése,
jótállási jegyfüzete, gépkönyve, régi szervizpapírok. Rendszeresen
karbantartott autóról van szó. A garancia lejárta utáni munkálatok
egy füzetben voltak vezetve. Mikor hozzám került, új füzetet nyitottam
neki. Az olajcseréktől kezdve a kárpitpatentok árán át a kötelező
biztosításon túl az üzemanyagköltségig minden létezőt feljegyzek
dátummal együtt. |