2012: Az idei évben már korán kimerészkedtem az autóval a garázsból. Az év eleji enyhe időben mentem vele pár kilométert. Tankoltam is bele egy kicsit, nehogy már megszokja a benzinszintmérő mutatója a vízszintes pozíciót. Ám az igazi kimozdulás a februári havazás kezdetén történt meg. Ez volt életem legelső hóban Ladázása! Még a havazás kezdetén karcoltam pár kör formájú alakzatot a friss hóba az utca végén.
 

Azért a természet pár évvel a mérnökök előtt már feltalálta azt a megoldást, ami jobb a legdrágább téli guminál és legbonyolultabb összkerékhajtásnál is...

 

Az autó padlólemezét megkapta a felületi rozsda néhány helyen az elmúlt évtizedekben. Továbbá a felújításnál lecserélt elemek is csak alapozóval voltak kezelve. Ezért úgy éreztem, itt az ideje elejét venni a rozsda elszabadulásának. A belsejét teljesen kipakoltam. A gyári bitumenlapok szélei néhol feljöttek, így a kétes állapotú részeket inkább felszedtem. Majd jött a csiszolás, alapozás, festés. Színben ez a zöld volt itthon, és amúgy se látszik a szőnyeg alatt. Chip Foose beájulna, olyan szép lett!
A gyárilag kialakított vízlevezető nyílásokat kitakarítottam. Ezek azt a célt szolgálják, ha beázik az autó vagy lecsapódik a pára a padlólemezre, akkor a víz a mélyedéseket követve a szabadba távozhat.
 


Június 16-án Kistótfaluban részt vettem a Lada Club Dél találkozóján. Mindössze 4 Lada gyűjt össze a seregszemlén. Volt beszélgetés, evés-ivás, küzdelem a hőséggel, de megérte, mert jó találkozó volt.
 

 

Júliusban az autó 20 éves lett! Ennek örömére sikeres műszaki vizsgát tett. Újabb eredmények a fogyasztási táblázatban.

Augusztusban újabb Lada Club Dél találkozó volt Pécsett a Pécs Plaza parkolóban. Csupán 6 autó gyűlt össze. Ráadásul csak a 2105-2107 típusokból. A nagy hőség és a kevés résztvevő miatt a vártnál hamarabb véget ért az összejövetel. Búcsúzásként egy városi felvonulással zártuk a találkozót.
 


Idén mindössze 955 km-t mentem az autóval.