Lada 1500 L (VAZ 2107)

Gyártó:

VAZ

Származás:

Oroszország

Év:

1992

Jellemző:

Konstrukció: Zárt, önhordó, acéllemez karosszéria, orrmotor, hátsókerék hajtás. Ötszemélyes utastér elöl osztott, hátul osztatlan ülések.

 

Motor: 4 hengeres, négyütemű soros motor, OHC rendszerű vezérléssel, porlasztóval, folyadékhűtéssel.

Lökettérfogat:

1452 cm3

Max. teljesítmény

55/75/5600 (kW/LE/ford./perc)

Max. forgatónyomaték:

106/3500 (Nm/ford./perc)

Fogyasztás:

7,3/9,3/9,8 l/100 km (90 km/h, 120 km/h, város)

 

Sebességváltó: 5 előre-, 1 hátrameneti fokozattal, az előremeneti fokozatok szinkronizáltak.

 

Első futómű: független kerékfelfüggesztés, kereszt lengőkarokkal, csavarrugókkal, kettős működésű, hidraulikus lengéscsillapítókkal.

 

Hátsó futómű: merev hátsóhíd, tekercsrugók, kettős működésű lengéscsillapítók.

 

Fékrendszer: hidraulikus működésű, kétkörös biztonsági fék, terhelésfüggő fékerőszabályzóval vákuumos fékrásegítővel. Elöl tárcsa-, hátul dobfék.

 

Kerekek:

 

175/70 R 13 radiál szerkezetű gumiabroncsok, 13”-os acélfelni, 5 db ovális lyukkal.

 

Feltöltési adatok:

 

Üzemanyagtartály:

39 liter

Hűtőrendszer:

9,85 l

Motor kenési rendszere:

3,75 l

 

Menetteljesítmények:

 

Gyorsulás:

19 sec

Maximális sebesség:

150 km/h (teljes terhelésnél)

 

 

 

 

 

Méretek:

Hosszúság:

4136 mm

Szélesség:

1620 mm

Magasság:

1388 mm

Tengelytávolság:

2424 mm

Szabad magasság:

min. 157 mm (terhelés alatt, hátsóhídig)

Fordulókör átmérője:

11,8 m

Csomagtér térfogata:

385 l

 

 

Terhelhetőség:

450 kg

Száraz tömeg:

965 kg

Saját tömeg:

1030 kg

Teljes tömeg:

1430 kg

 

 

Biztonsági és kényelmi felszerelés:

Kétkörös fékrendszer

Fejtámlával egybeépített első ülések

Kormányzár

Biztonsági kormányoszlop

Szervofék

Hidraulikus fényszóróállító

Fűthető hátsó szélvédő

Terhelésfüggő fékerőszabályzó

Fordulatszámmérő

Analóg időmérő óra

Fényszóró törlő, mosó berendezés

 

Egyéb extrák:

Jobboldali visszapillantó tükör

Behajtható külső tükrök

5 sebességes váltó

3,9-es áttételű differenciálmű (a legnagyobb)

Hátsó ülésnél kihajtható kartámasz

Motortérvilágítás

Automata biztonsági övek

Ajtó nyitott állapotát jelző piros égő az első ajtókban

Utastérvilágítás

 

Egyéb:

     1982-ben elkészült a típus nullszériája. A gyártása 1983-ban kezdődött meg a Szovjetunióban. Többféle lökettérfogatú motorral gyártották. Volt dízel és Wankel-motoros változat is, amelyet a Lada maga fejlesztett. Magyarországra csak 1985-ben érkezett meg az első szállítmány. Többféle kialakítással is létezett. Mivel Angliának is gyártottak, ezért jobbkormányos kivitel is készült belőle. Ráadásul eleget tettek az angolok különös ízlésének a feketére festett tetejű változatokkal. Az autóban számos olyan alkatrész van, amelyet Magyarországon gyártottak. Ilyen az egész ablaktörlő, zár- és kilincsszerkezet (Elzett), gyújtáselosztó (Bakony Művek), gyújtáskapcsoló, kürt, fényszóróizzó, autórádió. 
 

     1992-ben nagypapám vette újonnan 452 000 Ft-ért, azóta is az autón van a HungaroLada rendszámtáblatartója az ötjegyű telefonszámmal. Az autónak megvan az adásvételi szerződése, jótállási jegyfüzete, gépkönyve, régi szervizpapírok. Rendszeresen karbantartott autóról van szó. A garancia lejárta utáni munkálatok egy füzetben voltak vezetve. Mikor hozzám került, új füzetet nyitottam neki. Az olajcseréktől kezdve a kárpitpatentok árán át a kötelező biztosításon túl az üzemanyagköltségig minden létezőt feljegyzek dátummal együtt.
A csomagtartóban műbőr szerszámtáska van ­ ami eredetileg  járt az autóhoz – benne a gyári szerszámokkal. Egy asztalossal el lett készíttetve fából egy kétszintes polc a csomagtartóba, amire lehet pakolni és nincs minden össze-vissza hátul. Az autó hivatalos színe törtfehér.
A nagypapám után apukám vette át az autót, majd a nagybácsimhoz került az ezredforduló után, akinél alaposan leamortizálódott. Majd én kaptam meg 2007-ben. Mára nagyjából elkészült, így a terveimnek megfelelően Videoton autórádió szolgál benne a két VT AB 1010 kétutas hangdobozzal.

 

Vissza